Kurumsal Kimlik neden önemli?


Kurumsal Kimlik neden önemli?

Bir kuruluşun müşteri ile sektöre görünen, genellikle belirli standartlara sahip, firmalar arasındaki karışıklığı önleyen bir kimlik görevini üstlendiği gibi firmanızın gücünü göstermek içinde başvurulabilecek bir yöntem. Artık sektörlerin her geçen gün gelişmesinden içinde barındırdığı kurumların kendi kalitesini, gücünü gözler önüne serme çabasına girmesiyle, rekabette bir adım öne geçmenin bir yoludur. Kurum hakkında her şeyi tamamıyla öne sürmek, zamanla kurumun tasarımının iyi şekilde ilerlemesini sağlayacaktır. Diğer firmalardan bu şekilde ayırt edilebilir olması hedeflenir.

Kurumsal Kimlikte Kullanılan Materyaller Nelerdir?

Kurumun ürettiği ürünlerine, bulunduğu bölgeye, web sayfasına, ilanlarına logo, tabela yapılması ve kullanılmasıdır.

Kurumun yüzü olduğu kadarda reklamıdır. Bu yüzden değiştirilmez, çok nadir veya uzun yıllar sonrasında değişiklik meydana gelir. Firmanın tasarım ve görünüşü müşteriyi etkilediği için firmanın bu yönden başarıları kovalamasında etkendir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nasıldır?

Kurumun yaptığı tüm ürünlere geçmişindeki, hikayesinden, anlayışından ve geleceğe bakış açısını anlatacak bir tasarım ortaya çıkarıp ve bunu müşteriye göstermek için kullanmalıdır. Ancak bunlar yeterli olmayabilir. Çünkü bunlar sadece tasarımın bir yönüdür. Tasarımın diğer yüzünde ise yazı, renk ve mimari dizayn da yer almalıdır. Kartvizitiniz, dosyanız, çalışanların kıyafetleri ve tabelanız, logonuz ile aynı renkleri taşımalı ve kurumun logosunu dolaylı olarak firmanızı akla getirebilecek her yerde kullanılması gerekmektedir. Tasarımı inceleyen birinin aklının karışmaması ve fazla abartılı tasarımdan kaçınılması gerekir.

Kurumsal Kimlik Firmanıza Ne Katar?

Kurumun gelecek için büyük planlarını daha kolay ilerletmek için akılda kalıcı, hedeflediği kitle tarafından saygı duyulması gerekir. İşte bu nedenle geleceğe yatırımın bir başka boyutudur. Kurumun düzeni ve vermek istediği mesajı burada belirtir. Akılda kalmak hedeflenir. Size sosyal anlamda korunma hakkında sağlıyor karşılaşılan bir sorunda kurumsal kimliğiniz sizin savunma silahınızdır.

Kurumsal İletişim

Kurumsal iletişim; bir firmanın hedeflediği kitlelere ulaşmak ve işlerini yürütebilmek için gereken bölüm ve unsurlar arasında bilgi akışını sağlamaya yönelik tüm iletişim imkanları ile açık olmasına yönelik yaptığı çalışmalara denir.

Martine Heuer’e göre kurumsal iletişimin uygulamasında dikkat edilecek konular şunlardır:

  1. Kurumsal iletişim yönetim aracı olarak kullanılmalıdır.
  2. Hitap edilecek hedef guruplar etkin biçimde tanımlanmalıdır.
  3. Kurumun kurumsal temelleri açık olarak tanımlanmalıdır.